Proje Tabanlı Öğrenme Nedir?

felsefe Nedir

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrenciyi öğrenme öğretme sürecinde merkeze alan, gerçek yaşam konularına ve uygulamalarına yer veren bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirdiği için uygulama, analiz ve sentez düzeyindeki hedeflerin gerçekleşmesinde daha çok kullanılır.

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, John Dewey, Kilpatrick ve Bruner’in öğrenme konusundaki görüşlerinin bir sentezi olarak ortaya çıkmıştır. Bu yaklaşımda öğrenciler grup çalışmalarının yanında bağımsız çalışmalarda yürütmekte ve öğrenmeyi yapılandırıp tasarlamaktadırlar.

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, genel kavramlara düşüncelere ve bir disiplinin ilkelerine dayanır. Öğrencilerin problem çözümü için, araştırmaları bilgi elde etmeleri ve bu bilgileri anlamlı bütünler hâline getirmeleri ve bir ürün ortaya koymaları gerekmektedir. Öğrenciler kendilerine özgü bir biçimde çalışırlar ve kendi bilgilerini kurmalarına izin verilir. Gerçekçi ürünlerle en son noktaya ulaşırlar.

Proje tabanlı öğrenme, öğrenciler için yaratıcı bir öğrenme deneyimi sağlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler kendi öğrenmeleriyle meşgul olurken, öğretmenler öğrencilerin projelerinin gerçekleşmesinde onlara yardımcı rolü üstlenmektedir. Öğrenciler projelerini yaparken ön plandadır, öğretmen ise arka planda yer almaktadır.

Proje tabanlı öğrenme okulda ve okul dışında, öğrencilerin birbiri ile iyi ilişkiler kurmalarını sağlayacak bir yapıya sahiptir. Proje tabanlı öğrenmede bireysel çalışmalar yerine küçük grup çalışmaları tercih edilir ve öğrencilerin öğrenme süreci boyunca hem kendi grupları hem de diğer gruptaki arkadaşları ile koordinasyon içerisinde çalışmalarına olanak sağlamaktadır. Öğrenciler öğrenme süreci boyunca yaptıkları çalışmaları doküman hâline getirerek bu dokümanları bir proje olarak çalışmalarının sonunda sunarlar.

Kaynak: ATA-AÖF, EĞİTİM FELSEFESİ, Yrd. Doç. Dr. Tugay TUTKUN

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*