Felsefe hakkında her şey…

Brockwood Park Okulu, Brockwood Park eğitim modeli

16.10.2022
612
Brockwood Park Okulu, Brockwood Park eğitim modeli

Brockwood Park Okulu, 1969 yılında Hintli filozof ve eğitimci Jiddu Krishnamurti tarafından Londra yakınlarında kurulmuştur ve güçlü bir etik temele dayanmaktadır. Akademik gelişimin yanı sıra özgürlük ve sorumluluk arasındaki dengeyi keşfetmek, meditasyon yoluyla iç çatışmadan kurtulmak ve doğanın takdir edilmesi yoluyla manevi gelişime odaklanır (Sliwka, 2008).

Krishnamurti’ye göre “gerçek anlamda eğitim bireye olgun ve özgür olmasına, sevgide ve iyilikte gelişmesinde yardımcı olmaktadır. İlgilenmemiz gereken şey budur ve çocuğu idealist bir şekle göre şekillendirme değildir”. Ayrıca kendini tanıma ve kendi psikolojik sürecinin farkında olmak da oldukça önemli olduğunu ifade etmiştir. Eğitimin ödüllendirme ve cezalandırma ile yapılmasına karşı çıkarak, karşılıklı saygının ancak korkudan uzak bir ortamda ortaya çıkabileceğini belirtmiştir.

Bununla birlikte öğrencilerle birebir ilgilenebilmek için okul mevcudunun düşük seviyede tutulması gerektiğine inanmaktadır. Bu sayede öğretmenlerin beraber çalışma imkânının da artacağını savunmuştur. Öğretmenlerin görevleri arasında kendini, düşüncelerini ve davranışlarının sonuçlarını tanımak ve öğrencileri de bu konuda harekete geçirmek olarak sıralayan Krisnamurti küçük okulların bu yönüyle öğrencilere daha fazla destek sunabileceğini belirtmiştir (Miller, 2000).

14 yaş ve üzerindeki yaklaşık 73 öğrenciyle, yatılı bir okul değil, çok kültürlü bir aile hissi yaratma amacı gütmektedir. Dostane bir eşitlik ortamı sağlanmaya çalışılır ve her ailede olduğu gibi, gençler ve yetişkinler, günlük karar verme ve binanın bakımı konularında yönetime yardımcı olurlar. Bu şekilde birlikte çalışma, sorumluluk, işbirliği ve sevgi ruhunu beslemeyi amaçlar. Kendisi ve başkaları hakkında bilgi edinmek, yaklaşık 25 farklı ülkeden uluslararası bir öğrenci kitlesine sahip olmak suretiyle Brockwood’da önemle vurgulanır. Bu çeşitlilik okulda herhangi bir ulusal veya etnik perspektiften kaynaklanmayan farklı bir kültür üretir. Ayrıca öğrencilerin diğer dilleri öğrenmesi ve tüm dünyadan arkadaş edinmeleri için fırsatlar sağlar.

Brockwood, dikkat, iletişim ve öğrenmeyi optimize etmeye yardımcı olan sınıflarda öğrenci-personel oranını düşük seviyede tutar. Öğrenciler, bireyselleştirilmiş çalışma programlarını planlamada ve bazen kendi derslerin belirlenmesinde öğretmenlerle beraber çalışırlar, bu sayede öğrenme sürecine gerçekten katılmış olurlar. Krishnamurti’nin birçok kamuya açık söyleşisinde ve kitaplarında belirttiği Brockwood Park Okulunun amaçları şu şekilde özetlenebilir (A Brockwood Education is Unique”,2017):

  • Bütün insanlığı eğitmek
  • Özgürlük ve sorumlulukların başkalarıyla ve modern toplumda ne gibi ilişkide olduğunu keşfetmek
  • Bencil davranmaktan ve iç çatışmadan kurtulma ihtimalini keşfetmek
  • Kendi yeteneklerini ve doğru mesleği keşfetmek
  • Akademik çalışmalar ve günlük davranışlarda mükemmellik hissi uyandırmak
  • Vücudun uygun bakımı, kullanımı ve egzersizini öğrenmek
  • Doğal dünyayı takdir etmek, içindeki yerimizi ve sorumluluğumuzu görmek
  • Sessizliğe değer verme ve düzen duygusuna sahip olmaktan gelen netliği bulmak

Kaynak: Eğitim Felsefesi, s. 82-83, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3661 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2489

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

2005'ten beri çevrim içi felsefe yapıyoruz...