Bireyi Tanıma Sürecinde Uyulması Gereken Temel İlkeler

felsefe Nedir

Eğitim ortamlarında bireylerin temel özelliklerinin belirlenmesi ve öğrenciye sunulacak olan hizmetlerin belirlenmesi sürecinde bireyi tanıma amacıyla atılacak her adımda uyulması gereken temel birtakım ilkeler bulunmaktadır.

Bireyi tanıma süreci, özellikle psikolojik danışma gibi teknikler ve uygulamalar ile elde edilen bilgilerin içeriği nedeniyle, öğrenci hakkında özel nitelikli birtakım bilgileri içerebilir. Bu nedenle bireyi tanıma amacıyla yapılan hangi uygulama yapılırsa yapılsın aşağıda verilen temel ilkelerin benimsenmesi ve sürekli olarak göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

  • Bireyi tanımada kullanılan bütün teknikler birer araçtır, amaç değildir.
  • Bireyi tanımada amaç, bireye kendisini tanıtmaktır.
  • Bireyi tanıma hizmetleri süreklilik göstermelidir.
  • Bireyi tanıma hizmetleri, bütün öğrencilere yönelik olmalıdır.
  • Kullanılan araç gerecin güvenilir ve geçerli olmasına dikkat edilmelidir.
  • Bireyi tanıma hizmetlerinde bütün ilgililerin iş birliği sağlanmalıdır.
  • Birey tüm yönleriyle bir bütün olarak değerlendirilmelidir.
  • Birey hakkında toplanılan bilgiler bireyin bilgisi dışında kimseyle paylaşılmamalıdır.
  • Kullanılacak olan yöntem ve tekniğin seçiminde bireyin nitelikleri de göz önünde bulundurulmalıdır.
  • Var olan bilgilere yeni bilgiler katabileceği düşünülen teknikler özellikle kullanılmalıdır.
  • Toplanacak bilgiler bireyin probleminin çözümüne yönelik olmalı veya gelişiminin planlanmasına katkı sunması söz konusu olmalıdır. Aksi halde uygulanmamalıdır.

Kaynak: ATA-AÖF, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, Yrd. Doç. Dr. Muhammed ÇİFTÇİ

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*