Yapılandırmacı Öğrenmenin Temel İlkeleri Nelerdir?
Öğretme değil, öğrenme esastır. Bilgi ezbere alınmaz, öğrenen tarafından keşfedilir. Öğrenme, aktif olarak anlamlandırma sürecidir. Öğrenmede sorumluluk öğrenciye aittir. Öğrencilerin konu ile ilgili duygu ve düşünceleri önemlidir. Bu dönütlere göre öğrenme süreci biçimlendirilir. Öğrencilerin görüşlerine değer verilir.
- Bilişsel çelişki ya da kaos öğrenmenin uyarıcısıdır. Öğrencilerdeki doğal merak desteklenir.
- Öğretmen öğretmez, deneyimler yaşatır. Öğrenci deneyimleriyle öğrenir.
- Öğrenme özneldir. Öğrenme; bireylerin öğrendiği şeyleri çeşitli semboller, grafikler, imgeler ya da modeller yoluyla içselleştirmeleridir.
- Öğrenme süreçleri, bireysel bağımsızlığa iş birliğine, üreticiliğe, etkin katılıma ve araştırıcılığa dayanmalıdır.
- Öğretim programının öğrencilerinin katılımıyla yönlendirilmesi sağlanır.
- Öğrenme sürecinde sosyal etkileşim (iş birliği) sağlanmalıdır.
- Değerlendirmenin sadece sonuca değil, öğretim sürecine dönük olarak yapılması söz konusudur.
- Öğrencilerin öz değerlendirme yapmalarına olanak verir.
- Değerlendirme sürecine öğrenciyi, arkadaş grubunu ve aileyi de katar.
Kaynak: ATA-AÖF, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, Yrd. Doç. Dr. İsmail AY
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM