Infotainment Olgusu Nedir?

felsefe Nedir

Infotainment kavramı, belirli medya içeriklerini tanımlamak için İngilizce enformasyon, bilgi (info-rmation) ve eğlence (enter-tainment) sözcüklerinden 1980’li yıllarda türetilmiştir.

Bilgi yarışmaları, talk-showlar, hobi programları, spor-magazin programları gibi programların yanı sıra yakın zamanlarda eğlence ögelerini öne çıkaran haber programları da infotainment -ve tabloidleşme- sözcükleriyle tanımlanır hale geldiler.

Eleştirel ekonomi-politik yaklaşım içindeki araştırmalar; sansasyonel gazeteciliğin giderek yaygınlaşan etkilerine, medya içeriklerinde politik olanın sulandırılmasına, gerçek iddiası taşıyan programlarla eğlence programları arasındaki sınırların kalkmasına ve haberin giderek ticarileşmesi ve metalaşmasına dikkat çekmektedir.

Infotainment ve tabloidleşmeye görece olumlu yaklaşan ve daha çok kültürel çalışmalar perspektifinden hareket eden akademisyenler ise politik olanın popülerleştirilmesiyle politikaya karşı kayıtsız kalmayı seçen izleyicilerin ilgisinin yeniden bu noktaya çekilebileceğini belirtir (Ergül, 2007: 179-183). Ekonomi-politik yaklaşıma göre ise pazar mantığının egemen ve ticari kaygıların ilk planda olduğu medya sektörü; artık soyutlama yerine görselleştirmeye, insan karmaşıklığı yerine basmakalıp yargılara vurgu yapan basitleştirilmiş, kısaltılmış, kişiselleştirilmiş, klişeleştirilmiş ve bağlamsızlaştırılmış enformasyon sağlamaktadır (Curran, 1992:157,168).

Kaynak: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2387, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1384

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*