Felsefe hakkında her şey…

İç Girişimcilik ve Dış Girişimcilik Nedir?

26.04.2020
4.628

İç girişimci, işletme içinde bir fikri, risk alma ve yenilik yapma yoluyla kârlı, nihai bir ürüne dönüştürme sorumluluğunu üstlenen kişi olarak tanımlamaktadır.

Bir başka tanıma göre ise işletme içerisinde girişimsel özellikler gösteren bireyler olarak tanımlanan iç girişimciler, kör amaçlı organizasyonlarda içeriği yeniden belirlenmiş bir stratejinin parçası olarak yeni fonksiyonlar geliştiren veya yeni fırsatları zorlayan yenilikçi yöneticilerdir.

İç girişimcilerin mutlaka yeni ürün ve hizmetlerin mucitleri olmaları gerekmez, ancak fikirleri veya ilk örnekleri kârlı hale getirmede yeteneklidirler, yani kârlı ürün ya da hizmetlerin arkasındaki kişilerdir. Ekip oluşturmada ve onların fikirlerini yönetmede oldukça başarılıdırlar.

İç girişimcilerin dışında kalan diğer girişimcilere dış girişimci ya da girişimci adı verilir.

Girişimci ve iç girişimcinin özellikleri her ne kadar birbirinin aynı gibi gözükse de aldıkları sorumluluklar ve karar verebilme sınırları birbirinden farklıdır. Her ikisinin de aldıkları risk sonucunda katlanmaları gereken kayıp ya da kazandıkları ödülün boyutları farklıdır. Bu farklılık aldıkları sorumluluk ve yetkiden kaynaklanmaktadır. İç girişimciyi kısıtlayan işletme çemberiyken girişimcinin hareket alanı daha geniştir.

İç girişimci var olan kurulu düzende yenilikçi girişimler yapabilen ve bunları yapabilmek için belli başlı riskleri göze alabilen kişidir. Diğer bir anlatımla, iç girişimciler mevcut bir işletmedeki kurulu dinamiklerle çalışmak durumundadırlar. İşletmenin yapısı, süreçler, prosedürler ve kültür gibi değişkenlerden etkilenirler.

Kurum içerisinde girişimci ruhuna sahip iç girişimciler, yenilik getirme fırsatını gören ve yakalayan, sadece yeniliği getirmekle kalmayarak bu fikirlerini, bulundukları işletmenin kârlılığını ve rekabet gücünü arttıracak gerçek faaliyetlere dönüştürür.

İşletme içinde iç girişimciliği desteklemek; yenilik ve değişimleri gerçeğe taşıyarak piyasada rekabet avantajı sağlamak, girişimci ruhunu taşıyan bu bireylerin değişim ve yenilik getirme arzularını kendi başlarına küçük işletmelere yönelerek kısıtlı olanaklarla kullanmaları yerine, daha avantajlı biçimde işletme yararına gerçekleştirmelerine olanak tanımaktır.

Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okulları Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 1” Ders Kitabı

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

2005'ten beri çevrim içi felsefe yapıyoruz...