Beyin Temelli Öğretim Uygulamasında Öneriler
Beynin tüm bölümlerinin aktif hâle gelebilmesi için mümkün olabildiğince çok uyarı verilmeli.
- Öğretmenler, öğrencilerin bilişsel sistemlerini fark etmeli. Her öğrencinin kendi çalışma yöntemini ve öğrenme stilini kullanmasını sağlamalıdır.
- Öğretilen her konunun öğrenci yaşamıyla ilgili olmasına özen gösterilmeli.
- Deneysel öğrenmelere, içselleştirmelere ve somut deneyim ve uygulamalara yer verilmelidir.
- Öğrencilere kendi başlarına olgu üretme ve keşfetme fırsatı verilmelidir.
- Öğrenme ortamının stres ve baskıcı bir havadan uzak, güvenilir ve huzurlu bir ortam olmasına özen gösterilmeli.
- Öğrencilere sık sık geri bildirim verilmelidir.
- Araştırma gezileri, gözlemler yoluyla uyarıcı zenginliği sağlanmalıdır.
- Öğretmenler , duygusal açıdan kendilerini iyi hissetmelidirler.
- Öğretmenler derse iyi bir hazırlık yaparak gelmelidirler.
Kaynak: ATA-AÖF, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, Yrd: Doç. Dr. Mehmet KÖK
BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM