Yaratıcılığın Aşamaları Nelerdir?

felsefe Nedir

Yaratıcılığın dört aşaması vardır. Bu aşamalar aşağıdaki şekilde açıklanabilir:

Bilgi toplama aşaması: Bu aşamada ele alınan sorunla ilgili araştırma yapılır, bu alanda çalışan diğer insanlarla görüşülür ve çeşitli toplantılar yapılır. Böylelikle ele alınan sorunla ilgili farklı bakış açılan elde edilebilir. Girişimci yeni bir mal ve hizmet üretmek veya yeni bir iş kurmak için temel bilgilere sahip olur.

Kuluçka aşaması: Bu aşama genellikle insanlar sorunla ilgili olmayan faaliyetlerde bulunurken gerçekleşmektedir. İnsanlardan uykudayken, rutin faaliyetlerde bulunurken hatta spor yaparken bilinçaltının çalışmasına izin vererek yaratıcı olma konusunda önemli bir aşamadan geçmektedirler.

Fikir deneyimi aşaması: Bu aşamada, kişi artık aradığı çözüm ile karşı karşıya gelmektedir. Bazen kuluçka aşaması ile de karıştırılan bu aşamada bireyler çözüme ulaştıklarını fark edemeyebilirler.

Değerlendirme ve uygulama aşaması: Bu aşamada, ortaya çıkan fikirler test edilir ve hangi fikrin uygulanıp uygulanamayacağı tespit edilir. Bu aşama yaratıcılığın en zor aşamasıdır. Başarılı girişimciler artık hangi fikirlerin hayata geçirilebileceğini tespit etmişlerdir. Bu fikirleri uygulayabilecek yetenek de bunlarda mevcuttur.

Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okulları Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 1” Ders Kitabı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*