Felsefe hakkında her şey…

İş Planının Hazırlanması, İş Planı Nasıl Hazırlanır?

26.04.2020
1.417

İş planı hazırlanırken planlaması yapılacak işin ana başlıkları belirlenmelidir. Veriler toplanıp incelendikçe üretim, pazar araştırması, maliyet, gibi uygun başlıklar altında toplanarak ayrı ayrı dosyalanabilir.

İş planı hazırlanırken işle ilgili temel noktalar ile ele alınan araştırmadan hızlı bir şekilde doğru sonuçlar çıkarılması hususları üzerinde durulur. Çünkü bir planda asıl ve önemli olan planın içeriğidir. Bir iş planı hazırlanırken aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmek gerekir:

  • İş planı girişimcinin kendisi tarafından hazırlanmalıdır. Daha önceden hazırlanmış örnek bir plandan yararlanmak yapılabilecek hataların başında gelir. Çünkü başkaları tarafından hazırlanmış örnek bir planın girişimcinin farklı fikirlerini yansıtması mümkün değildir.
  • Plan olabildiğince kısa tutulmalıdır. Karmaşık, anlaşılmaktan uzak planlar yapmaktan kaçınılmalıdır.
  • Planın her bölümünde ortaya konulmak istenilen anahtar noktaların taslağı hazırlanmalıdır. Bu taslakların birbiriyle uyumla olmasına da dikkat edilmelidir.
  • Plan düzgün bir şekilde organize edilerek bir bütün hâline getirilmelidir. Örneğin; içindekiler tablosu, iş planı özü, ekler, grafikler vb.nin mantıklı bir birleşimi iş planı açısından önemlidir.
  • Girişimciler plan içerisinde tahminler geliştirerek ne yapmak istediklerini ve üretecekleri mal ya da hizmetlerin kullanılmasının tüketicilere sağlayacağı faydaların neler olduğunu tanımlamalıdırlar.
  • Satış potansiyelleri, gelir tahminleri ve girişimin olası gelişimi abartılmamalı, plan içerisinde en iyi, en kötü ve olası senaryolar geliştirilmelidir. Belgeleme ve araştırma, iş planının güvenilirliği için hayati önem taşımaktadır.
  • İş planı girişimin olası problemlerini analiz etme ve alternatif hareket yönleri belirleme açısından da önemsenmelidir.
  • İş planında girişimi yönetecek olan anahtar kişilerin görevleri açıkça tanımlanmalıdır.
  • Yeni bir işletme bir pazarda başarılı olmadan değişik pazarlara girmeye çalışmamalıdır. İş planı tek bir pazarda odaklanmalıdır.
  • Belirli bir tüketici grubu seçilerek hedef pazar belirlenmelidir. Pazar araştırması bu pazarın belirlenmesinin neye göre yapıldığının anlaşılması için plana dahil edilmelidir.
  • Planda kişiselleştirmelerden kaçınılarak yararlanılan bütün görüşleri aktarmalı, “ben” yerine “biz” kullanılmalıdır.
  • Kişinin kendi hazırladığı plana eleştirel gözle bakmasının zor olması nedeniyle iş planları konusunda deneyimli bir kişiden yardım alınarak; tutarlılık, etkinlik, anlatım açıklığı ve sunum başarısı gibi konular gözden geçirilmelidir. Alınan yorumlar doğrultusunda planda gerekli düzeltmeler yapılmalıdır.

Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okulları Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 1” Ders Kitabı

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

2005'ten beri çevrim içi felsefe yapıyoruz...