Girişimcilik Motivasyonu Nedir?

felsefe Nedir

Motivasyon, kişilerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranmaları şeklinde tanımlamak mümkündür. Başka bir ifadeyle motivasyon, bireylerin ihtiyaçlarını tatminle sonuçlanacak bir iş ortamı yaratarak bireyin harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi süreci olarak tanımlanabilir.

Girişimcilik motivasyonu iş kurmak isteyenlerin sahip olması gereken en önemli güçtür. Harekete geçirilmiş ihtiyaca güdü (motive) adı verilir. Güdüler kişilerin belirli davranışlarının nedenlerini açıklayan ve bir davranışla sonuçlanan dürtü ya da itici güçlerdir. İnsan ihtiyaçları harekete geçirilene kadar kişi güdülenemez Kişinin bir ihtiyacı uyarıldığında bu ihtiyacı gidermek için belirli bir davranışa geçecektir. Bu davranış, bu ihtiyacı karşılayacak bir amaç ya da istek yönünde olacaktır. Örneğin; aç bir insanın yiyecek ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı gidermek için yiyecek bulma davranışına yönelecektir.

Girişimcilikte motivasyonun ayrı bir önemi vardır. Bunun en önemli nedenlerinden birisi girişimcinin yeni bir iş kurarken ya da mevcut bir işletmeyi devralırken pek çok sorun ve zorlukla karşılaşacağı gerçeğidir. Girişimci gerçekten hem parasını, hem zamanını, hem de enerjisini harcayarak iş fikrini gerçeğe dönüştürmeye çalışan bir kişi olarak hem bazı özellik ve becerilere hem de güçlü bir motivasyona sahip olmalıdır. Girişimcinin üstlendiği iş gerek bürokratik zorluklar, gerek yasal nedenler ve gerekse de gerektirdiği ağır ekonomik kaynaklar itibarıyla, kimi zaman, girişimcinin hevesini azaltmaya uygundur. Girişimciler’ kendi işini kurma kararına getiren motivasyon kaynakları şu şekilde sıralanabilir:

  1. Kendi kendinin patronu olmak, başkalarından emir alarak çalışmama isteği
  2. Mevcut iş seçeneklerinin verdiği maddi ve manevi kazanımlardan daha fazlasına ulaşma isteği
  3. Kendi geleceğini kendi karar ve çabaları ile şekillendirme isteği
  4. Kendi işini kurmak dışında hayatını kazanma seçeneklerinin sınırlı olması
  5. Emekli vb. gruplarda olduğu gibi iş kurarak daha çok manevi tatmin sağlama çabası
  6. Bağımsız ya da esnek bir iş ortamına sahip olma isteği
  7. İş fırsatlarını değerlendirme isteği

Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı Açık Öğretim Okulları Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 1” Ders Kitabı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*