Sosyal Öğrenmeci Dil Gelişimi Kuramı

felsefe Nedir

Bu görüş, dilin öğrenilmesinde gözlem modelinin önemini vurgular. Çocuğun bir sözcüğü duyar duymaz taklit etmesi gerekli değildir.

Bazen bir çocuk, bir sözcüğü duymasından bir hafta ya da daha az geçtikten sonra, sonradan taklit edebilir. Genelleştirme dönemi içinde, çocuklar duydukları sözcüğü nasıl duyarlarsa o şekilde değil de cümle ve yapılar içinde de kullanırlar. Ancak taklit geliştirmeye genelleştirme tüm dillerin genel gramer kurallarının özne, fiil, nesne gibi dil bilimsel ögeleri değil de sözcük dağarcığının gelişmesini açıklayabilir. Sosyal öğrenme kuramına göre dil, ana-babanın model olması, çocuğun taklit etmesi, ana-babanın pekiştirmesi ve düzeltici geri bildirim vermesi yoluyla kazanılmaktadır.

  • Anne: Hadi, annene ekmek ver biraz
  • Çocuk: Eme
  • Anne: Ekmek, kızım
  • Çocuk: Ekmek, anne
  • Anne: Aferin, benim kızıma, annesine ekmek verdi

Kaynak: ATA-AÖF, GELİŞİM PSİKOLOJİSİ, Doç. Dr. Birol ALVER

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*