ANA SAYFA - FELSEFEYE GİRİŞ - FELSEFE TARİHİ - FELSEFE AKIMLARI - FİLOZOFLAR - FELSEFE SÖZLÜĞÜ - OKUMA ODASI - SOSYOLOJİ - PSİKOLOJİ - MANTIK - İLETİŞİM
 

Ambrosius Theodosius Macrobius Kimdir?

Ambrosius Theodosius Macrobius Roma İmparatorları Honorius ve Arcadius döneminde (395–423) yaşayıp, eserler vermiş olan Romalı Dilbilgisi uzmanı ve Neoplatonist filozof.

Macrobius (kendisinin de belirttiği gibi) Romalı değildir ancak Afrika ya da Yunan kökenli olduğuna dair kesin deliller de yoktur. Eserlerinde Yunan yazarlardan daha çok Latin yazarlarla içlidışlı olduğu görülür ve sık sık Yunanlı yazarları hatalı tercüme etmiştir. Bir ihtimale göre Codex Theodosianus'da 399-400 arası Hispanya'da Praetorian prefect'i, 410'da Afrika'da prokonsül'ü ve 422'de lord chamberlain olarak bahsedilen kişiyle yine 430 yılında İtalya'da praetorian prefect olarak görev yapmış olan Theodosius, Macrobius ile aynı kişilerdir. Adı geçen tarihlerde bu yüksek makamlara ancak Hristiyanlar seçilebiliyordu ve Macrobius'un eserlerinde onun Hristiyan olduğuna dair bir kanıt olmadığından erken dönem yazarlar onun Hristiyanlığının ve üstlendiği yüksek görevlerin gerçekliğini sorgulamışlardır. Günümüz bilimi onun yazdıkları ile Hristiyanlık arasında çok az çatışma görür ve bu da pretorian prefect olduğuna dair inanışı destekler.

En önemli eseri olan Saturnalia, Saturnalia'da tatil yaptığı sırada kaldığı Vettius Praetextatus'un (325 civarı-385) evinde yaşanan bir tartışma hikâyesini içerir. Kitap, yazar tarafından oğlu Eustathius'un (ya da Eustachius) istifade etmesi için yazılmıştır ve çok çeşitli tuhaf tarihi, mitolojik, eleştirisel ve dilbilgisi tartışmaları içerir.

Macrobius aynı zamanda Cicero tarafından Cumhuriyet adlı eserinin sonunda anlatılan Scipio'nun rüyası adlı hikâye üzerine iki kitaptan oluşan bir tefsirinde yazarıdır. Rüya'da, yaşlı Scipio (evlatlık) torununa görünür, ona iyilerin ölümden sonraki hayatlarını tasvir eder ve evrenin yapısını stoacı bakış açısıyla anlatarak Macrobius'a evrenin niteliği hakkında orta çağa kadar geçerliliğini yitirmeyecek astronomik kavramları gösteren denemeler yapma fırsatı verir. Yazara ait üçüncü bir eser ise Yunanca ve Latince fiillerin benzerlikleri ve farklılıkları üzerine adlı çalışmasıdır.

Kaynak: Atatürk Üniversitesi Sosyoloji Bölümü 1. Sınıf "Felsefeye Giriş" ve 3. Sınıf "Çağdaş Felsefe Tarihi" Dersi Ders Notları (Ömer YILDIRIM)
 
< Filozoflar Dizinine Geri Git

> Bu sayfaya ilişkin etiketler: Ambrosius Theodosius Macrobius kimdir, Ambrosius Theodosius Macrobius felsefesi, Ambrosius Theodosius Macrobius düşüncesi, Ambrosius Theodosius Macrobius felsefesi nedir, Ambrosius Theodosius Macrobius düşüncesi nedir, Ambrosius Theodosius Macrobius eserleri nelerdir, Ambrosius Theodosius Macrobius ve felsefe, felsefede Ambrosius Theodosius Macrobius, Ambrosius Theodosius Macrobius felsefesi



Ana Sayfa | Felsefeye Giriş | Felsefe Dersleri | Felsefe Akımları | Filozoflar | Felsefe Tarihi | Felsefe Sözlüğü | Yeni Felsefe Sözlüğü | Sosyoloji | Psikoloji | Antropoloji | Mantık | Arkeoloji | Okuma Odası | Felsefe Grubu Öğretmenleri İçin Gerekli Belgeler | Ekonomi | İletişim

felsefe | fizik | coğrafya | tarih | Osmanlı Devleti


Düşünce PLATFORMU
  2005'ten beri, felsefe.gen.tr
  Bu web sitesi, Sosyolog Ömer YILDIRIM tarafından derlenmiş ve hazırlanmıştır.
 
Felsefe.gen.tr, felsefeyi tehlikeli hale getirmeyi amaçlamaktadır. (Bakınız: Nietzsche)